luni, 25 mai 2009

George Santayana, Soliloquies in England and Later Soliloquies, 1922

"Mastile sunt expresii incremenite si ecouri admirative ale sentimentului, fidele, discrete si superlative in acelasi timp. Lucrurile vii, in contact cu aerul formeaza o pelicula, dar nu le este interzis sa aiba suflet, cu toate acestea, unii filozofi, sunt suparati pe imagini, pentru ca nu sunt lucruri, iar pe cuvinte, pentru ca nu sunt sentimente. Cuvintele si imaginile sunt asemanatoare scoicilor, parti integrante ale naturii, la fel ca substantele pe care le acopera, dar mai bine revelate privirii si mai deschise observatiei. Nu spun ca substanta exista de dragul aparentei, fetele de dragul mastilor, sau pasiunile de dragul poeziei sau virtutii. In natura, nimic nu ia nastere de dragul a altceva; toate aceste faze si produse sunt implicate egal in cercul existentei..."

8 comentarii:

  1. ..imi vine in minte ce ai citit despre sentimente din nichita stanescu astazi :)

    RăspundețiȘtergere
  2. si mie imi vine in minte poezia scrisa de tine astazi...:)

    RăspundețiȘtergere
  3. ..as putea spune 'care dintre ele?' :D dar stiu la care te referi minunaAtha mea >:D<

    RăspundețiȘtergere
  4. cuvintele citate de tine ma depasesc, ma cuprind intr-o forma bizara si nu pot spune cata liniste am simtit cand le-am citit..

    RăspundețiȘtergere
  5. cum ziceam si eu...fiecare om poarta o masca...a sentimentului, discretiei si fidelitatii.

    sentimentele exista desi si eu as vrea sa fie cuvintele atat de adevarate cat sentimentele.

    here a hug for you, my special sis'>:D<

    RăspundețiȘtergere
  6. imi place ca ai pus accentul pe faptul ca filosofii sunt suparati. rar se intampla acest lucru, sau cel putin nu o arata, insasi ei isi mascheaza finetea lingivistica cu petale intalnite pe parcursul existentei. masca este simbolul devenirii si nu are nici o legatura cu falsa expunere a unuia sau altuia, este expresia pura a existentei noastre, modul nostru propriu de a ne disimula si de a fi fortificati de insasi mecanismul vietii in care traim.

    RăspundețiȘtergere
  7. masti...greu fara ele pe chip, eroismul lipsei mastilor e ceva greu de gasit...

    RăspundețiȘtergere